NORMATIVA FASE COMARCAL VALLÈS ORIENTAL
FASE PRÈVIA DEL CAMPIONAT DE CATALUNYA D’EDATS DEL 2013
COMARQUES DEL VALLÈS ORIENTAL, OSONA I MARESME
1.Categories
Prebenjamí o Sub-8 (nascuts l’any 2005 i posteriors), Benjamí o Sub-10 (2003 i 2004), Aleví o Sub-12 (2001 i 2002), Infantil o Sub-14 ( 1999 i 2000), Cadet o Sub-16 (1997 i 1998) i Juvenil o Sub-18 (1995 i 1996).
2.Participants
El torneig és obert a tots els participants que pertanyin a entitats de la comarca del Vallès Oriental o assimilables, Osona i Maresme, i disposin de la corresponent llicència esportiva. Un cop tramiti la llicència esportiva per una determinada entitat l’esportista no podrà canviar d’entitat.
Podran participar tots els esportistes en la categoria que els correspon per l’any de naixement. Excepcionalment, i prèvia petició raonada per part de l’interessat, es podran autoritzar ascensos de categoria diferents als previstos.
Amb la finalitat de que el torneig sigui vàlid per a l’obtenció d’Elo català i sigui fase prèvia dels Campionats de Catalunya d’Edats de la Federació Catalana d’Escacs (FCE) els participants hauran de tramitar la llicència federativa corresponent. Per als esportistes que no pertanyin a un club d’escacs afiliat a la FCE, el Consell Esportiu Comarcal tramitarà una llicència pont.
Per tant, la tramitació de la llicència de la Federació Catalana d’Escacs és imprescindible per poder formalitzar la inscripció al torneig.
Després d’un acord amb els Consell Esportiu Comarcal d’Osona i del Maresme, aquests tramitaran les llicències esportives dels participants de les entitats d’Osona i del Maresme, respectivament, perquè puguin participar en la Fase Comarcal del Vallès Oriental.
3.Inscripcions
La data límit d’inscripció (per poder ésser aparellat a la primera ronda) és el dilluns 21 de gener de 2013 a les 23:00h. Les inscripcions rebudes després d’aquesta data entraran a l’aparellament de les rondes posteriors a la primera. No s’acceptaran inscripcions començada la tercera ronda.
Les inscripcions es realitzaran en l’imprès a l’àrbitre principal al director del torneig i seran confirmades per e-mail:
Per seguretat es prega enviar còpies a:
joanantperez@hotmail.com i flancderei@gmail.comEl cost de les inscripcions seran de 10 Euros que s’hauran de fer efectives al Consell Esportiu del Vallès Oriental mitjançant les entitats participants al compte bancari de UNNIM 2107–0301-86-3749703589, identificant ESCACS VOR + NOM ENTITAT.
4.Sistema de competició i horari
La competició serà única per a cada categoria. Es jugarà pel sistema suís basat en valoració i es determinaran les rondes en funció dels inscrits (de 5 a 8). El rànquing inicial es farà per Elo català, sortejant la lletra per la que es començarà a ordenar alfabèticament (en cas de tenir el mateix elo).
Es jugarà els dissabtes a la tarda a partir de les 16.00h. Els dies de doble ronda, la segona ronda es preveu a les 18.30 h. La segona ronda es podrà avançar si ho permet el desenvolupament de la competició.
Els aparellaments es publicaran el dimarts a partir de les 20h. Si un esportista no vol ésser aparellat en una ronda concreta, haurà de comunicar-ho a l’àrbitre principal (vladimir.zaiats@gmail.com) abans del dimarts anterior a la ronda en qüestió.
En cas que un esportista deixi d’assistir a 2 rondes sense causes justificades serà eliminat del torneig.
5.Ritme de joc
El ritme de joc serà de 75 minuts a caiguda de bandera, per a les categories Sub-8, Sub-10 i Sub-12; i de 90 minuts més 30 segons per jugada per a les categories Sub-14, Sub-16 i Sub-18.
El temps per presentar-se davant del tauler és de 30 minuts de l’hora indicada per a l’inici de la ronda.
6.Puntuacions
La puntuació per partida serà la següent:
guanyada 1 punt |
taules 0,5 punts |
perduda 0 punts |
7.Desempats
En cas d'empat, quan hagi finalitzat la competició, es resoldrà :
1r Pel sistema Buchholz brasiler (aplicant l’ajustament FIDE de l’oponent virtual, http://www.fide.com/component/handbook/?id=20&;view=category">Handbook FIDE 06. FIDE Tournament Rules, apartat F(b) de l’Annex 3).
2n Pel sistema Buchholz total (aplicant l’ajustament FIDE de l’oponent virtual).
3r Pel sistema progressiu acumulatiu, sense arribar a les últimes conseqüències.
4t Pel major nombre de partides guanyades.
5è Pel resultat particular dels escaquistes empatats.
6è Per sorteig
8.Arbitratge
L’àrbitre principal serà el Dr. Vladimir Zaiats.
9.Director del Torneig
El director del torneig serà el Sr. Joan Antoni Pérez Rodríguez
10.Organitza
La Comissió Tècnica d’Escacs del Consell Esportiu Comarcal del Vallès Oriental http://www.cevo.org
11.Classificacions
És classificatori per a la següent fase dels JEEC en les categories que correspongui (segons la normativa que s’aprovarà properament).
És classificatori per a la FINAL DE CATALUNYA D’EDATS de la FCE del 2013 en les categories Sub-8, Sub-10, Sub-12, Sub-14, Sub-16 i Sub-18, segons s’estableix en les circulars publicades per la FCE al respecte.
12.Premi
Es lliurarà una medalla al campió masculí, a la campiona femenina i als dos següents esportistes millor classificats.
S’establirà una ÚNICA classificació per equips amb els 3 millors esportistes classificats de cada entitat, independentment de la categoria on juguin. Es lliurarà una copa als CINC millors equips del Campionat.
Per a la classificació per equips, s’englobaran a tots els esportistes en el seu club de referència a no ser que en la inscripció s’indiqui el contrari.
S’atorgaran punts que coincidiran amb la classificació final de cada esportista, de forma que aquell equip que aconsegueixi menys punts, sumant els seus 3 millors esportistes, serà el campió i així successivament. En cas d’empat, s’agafarà un 4t esportista a la valoració i s’aniran agafant més esportistes fins que es desfaci l’empat. En cas que un equip no tingués més esportistes perdria l’opció de desempat en aquell moment.
13.Data i llocs de celebració
S’iniciarà la competició el dissabte, dia 26 de gener, a les 16 h. La resta de rondes es jugaran els dissabtes 2, 16 i 23 de febrer (el dissabte 9 de febrer es descansarà per Carnestoltes) i 2 de març a les 16h.
Les poblacions i seus són les següents:
- 26 de gener: Llinars del Vallès: La Sala (C/ Ravalet 17).
- 2 de febrer: Mollet del Vallès: Mercat Vell (Plaça Prat de la Riba, 6).
- 16 de febrer : Parets del Vallès: Local Cooperativa (davant Ajuntament, Plaça de la Vila 6).
- 23 de febrer: Santa Eulàlia de Ronçana: Centre Cívic i Cultural la Fàbrica (Camí del Gual s/n).
- 2 de març: Montmeló: Sala Polivalent la Torreta C.C. (C/ Folch i Torras, s/n).
14.Comitè de competició
El Comitè de competició estarà format pels membres de la Comissió Tècnica d’Escacs del CEVO. La composició del Comitè de competició es farà pública abans que comenci la competició. Qualsevol litigi que es presenti serà resolt, en primera instància, per l’àrbitre principal o el director del torneig (exclusivament per temes no reglamentaris) i, en segona instància i a petició de l’interessat, pel Comitè de competició. Les reclamacions a aquest comitè s’hauran de presentar per escrit, com a màxim, mitja hora després de la finalització de la ronda objecte de reclamació. Les decisions del Comitè de competició seran definitives i inapel·lables. Es posarà el full de reclamació de la FCE a disposició d’interessats.
15.Ús de telèfons mòbils
S'aplicarà l'apartat 12.3.b de les Lleis dels Escacs que diu: "Està prohibit tenir telèfons mòbils o qualsevol altre mitjà electrònic de comunicació sense el permís de l’àrbitre dins el recinte de joc, tret que estiguin completament desconnectats. Si algun d’aquests dispositius produeix un so, el jugador perdrà la partida. L’oponent serà declarat guanyador. No obstant això, si l’oponent no pot guanyar la partida per mitjà de cap sèrie de jugades legals, la seva puntuació serà de taules".
16.Altres
Durant totes les fases, qualsevol punt no previst en aquest reglament serà resolt per la normativa de la FCE, FIDE i FEDA, amb les obligatòries adaptacions a les característiques del torneig. La participació en el torneig suposa l’acceptació, per part del jugador, d’aquesta normativa.
Web del torneig: http://www.cevo.org
Normativa específica
- Dins de la Comissió Tècnica es nomenarà una comissió avaluadora que revisarà tots els aspectes de la competició.
- i.Les funcions d’aquesta comissió seran principalment inspeccionar i emetre una valoració dels locals de joc que seran seu de la competició. Especialment respecte a la capacitat de la sala, accessos als lavabos pels participants i zona d’accés pels acompanyants. Les entitats participants podran sol·licitar a l’organització ser seu del Campionat. El nomenament de les seus es farà públic a la pàgina web www.cevo.org
- Només podran estar a la sala de joc mentre duri la competició les persones acreditades. Els acompanyants tindran 5 minuts just abans de l’inici de la ronda per poder realitzar les fotografies i sempre amb permís de l’organització.
- Les persones acreditades portaran un distintiu que els hi facilitarà l’organització. Les persones acreditades seran àrbitres, delegats i director del torneig. Per motius justificats i pel temps necessari es podran acreditar altres persones (premsa, organització local, etc.)
- Els delegats són aquelles persones que vetllen pel correcte desenvolupament de la competició i estan a disposició del Director del Torneig. Les entitats participants podran sol·licitar a l’organització que s’acrediti a una persona de l’entitat com a delegat a través d’un imprès que es facilitarà. Les entitats hauran de justificar el nomenament en base a l’experiència i formació de les persones a designar (àrbitres, directors de torneigs, persones amb experiència en els escacs escolars, etc.) La comissió avaluadora emetrà un informe al respecte. El nomenament dels delegats es farà públic a la pàgina web del CEVO. Abans de la competició s’emplaçarà als delegats acreditats a una reunió per definir les seves funcions.